Skip to content

Piosenki bez których…

Czerwiec 13, 2010

Prawdopodobnie nie byłbym sobą.

Ostatnio zastanawiałem się nad tym jakiej muzyki słucham oraz czym ona dla mnie jest. W trakcie tych rozważań przypomniałem sobie kilka piosenek, które uznałem za coś więcej niż tylko „muzykę”. Są to kawałki, które uważam za najlepsze, najtrafniejsze, bądź w jakiś sposób dla mnie ważne.

Poniżej prezentuję listę złożoną właśnie z tych piosenek. Ten wpis jest raczej dla mnie, niż dla was, więc nie zdziwię się jeśli nikogo zainteresuje, ale jeśli ktoś pozna dzięki temu jakiś ciekawy zespół, tym lepiej.

Kolejność nie ma praktycznie znaczenia.

Kontrust – Face and Filter

Dziwna sprawa, tą piosenkę, jak i sam zespół poznałem bardzo niedawno, jednakże piosenka ta trafiła praktycznie w 100 % w moje gusta. Nie tylko muzycznie, ale też tekstem. Mówi o czymś, co mnie ostatnio bardzo wpienia.  Ciekawa przeplatanka dwóch głosów, mocniejsze i cichsze momenty, specyficzne zmienianie głosu. To lubię. Szerzej o zespole prawdopodobnie w kolejnym wpisie.

Odsłuchaj

Blade Loki – Maszyna

Cała płyta na której występuje piosenka „Maszyna” czyli „Psy i Koty” jest dla mnie czymś niesamowitym. W porównaniu do reszty twórczości bandu, jest cholernie pozytywna, skoczna i po prostu wesolutka. Kobiecy głos śpiewający o panie zakochanym w maszynie, niezgodnie z przepisami BHP normalnie w świecie mnie zauroczył. Zawsze poprawia mi nastrój :)

Odsłuchaj

Led Zeppelin – Stairway to Heaven.

To jeden z zespołów, którego muzyka nie przeminie nigdy. Choć ogólnie nie jestem ich ogromnym miłośnikiem, ta piosenka ma jak dla mnie w sobie niesamowite piękno. Ten spokój, bardzo spokojny rytm, po prostu ponadczasowe dzieło sztuki. Jeśli mieli by coś grać na moim pogrzebie, to właśnie to.

Odsłuchaj

Theory of a Deadman – Santa Monica

Grając w grę Fahrenheit w jednym z momentów natknąłem się na tą fantastyczną piosenkę. Cały soundtrack, zarówno licencjonowane kawałki jak i zrobione specjalnie na potrzeby gry są świetnie, aczkolwiek ta piosenka najbardziej zapadła mi w pamięć. Co dziwne, reszta twórczości „Theory of Deadman” nie podoba mi się aż tak bardzo. Wprawdzie to dobra muzyka, ale tylko „Santa Monica” wzbudza we mnie tak specyficzne emocje…

Odsłuchaj

Sigur Rós – Sæglópur

Pewnego słonecznego dnia moja znajoma poleciła mi ten specyficzny(nawet bardzo) zespół z Islandii. Właściwie mógł bym umieścić tu każdą ich piosenkę. Właśnie każda jest niesamowitą… podróżą? Ten wręcz kobiecy wokal i oryginalny sposób „prowadzenia” muzyki. Mimo swojej odmienności, naprawdę może się podobać.

Odsłuchaj

Rise Against – Give It All

Kolejna piosenka poznana w świecie gier. Występowała chyba w tuzinie różnych produkcji. Nic w tym dziwnego. Jest po prostu ZAJEBISTA. Aktualnie znam wiele kawałków zespołu które bardziej mi się podobają, ale to właśnie dzięki Give It All poznałem ich muzykę. Piosenka jest zarazem zróżnicowana jak i prosto, trudno mi opisać to słowami…

Odsłuchaj

The Cranberries – Zombie

Tej piosenki prawdopodobnie nie trzeba nikomu przedstawiać. Trochę trudno mi powiedzieć, co jest w niej takiego iż tak bardzo mi się podoba. Z pewnością świetną sprawą jest tekst. Nie wiem w jaki sposób opisać muzykę czy wokal. Po prostu świetnie ze sobą współgrają. Ta piosenka ma po prostu… to coś.

Odsłuchaj

Ras Luta – Mała

Nie jestem wielkim miłośnikiem muzyki Reggae, ale ją lubię. Jak chyba wszyscy. Koniecznie chciałem umieścić jakiś kawałek w tym zestawieniu. Nie wiedziałem jednak na jaki się zdecydować. W końcu jednak wybrałem. Ten rodzaj muzyki, niezależnie od pory dnia czy miejsca zawsze poprawia mi humor, daje nadzieję. Za to jest tutaj.

Maxwell Murrder – Rancid

To cholernie szybka i skoczna piosenka. Spróbujcie ją zaśpiewać. Ja dostaję zadyszki. Jest tu za swoje proste przesłanie, wspomnianą skoczność, ale też jak energetycznie na mnie działa…

System of a Down

Jeśli ktoś zna mnie choć trochę, wie że nie mogło zabraknąć tej piosenki. System to pierwszy zespół, który pokazał mi na czym może polegać muzyka. A ta piosenka jest dla mnie chyba najlepszym, najbardziej klasycznym ich utworem. To idealne połączenie świetnego brzmienia, z ambitną treścią samej piosenki.

W sumie, gdybym zastanowił się trochę dłużej nad tą listę, prawdopodobnie wyglądała by zupełnie inaczej. Niestety, znam tyle piosenek, które wzbudzają u mnie bardzo pozytywne emocje, że prawdopodobnie i wypisanie 30 by nie wystarczyło. W każdym razie idę słuchać dania z makaronem.

EDIT

Jak mogłem zapomnieć, wybaczcie…

From → Inne

4 Komentarze
  1. rdm permalink

    Jak kręci Cię rancid to i Operation Ivy do Ciebie przemówi :] Gitarzysta/Wokal gra/ł w obu ;] Co do Bladych Loków.. Może Skampararas, Sari Ska Band i pokrewne? Do reszty się nie wypowiem, bo nigdy nie zagłębiałem się w resztę stylów muzycznych, ew. Rise Against to podobnie grają panowie z A Wilhelm Scream. /\/\@$h $$FeTh |<()/\/\( | /\ :***** :DDD xDDD

  2. I cóż powiedzieć – po prostu cały Ty ^^

  3. McFlash permalink

    Nie znam absolutnie niczego z tej listy, prócz rzecz jasna Monthy Pythona – bardzo lubię Always look on the bright side of life, chociaż ostatnio optymizm jest mi dość obcym pojęciem. ;>

  4. kpw5 permalink

    Z tego wszystkiego najbardziej lubię słuchać Rise Against, mają od cholery na prawdę fajnych piosenek. Ale o niektórych zespołach z listy nawet nigdy nie słyszałem, np. Kontrust.

Skomentuj

