Skip to content

Nowa skala ocen

Sierpień 2, 2013

Niestety, z przyczyn wyższych nie miałem za bardzo głowy do większej aktywności na blogu. Ba, ciągle zmagam się z pewnym problemem, który nie pozwala mi się skupić na pisaniu – pomimo tego, postanowiłem jednak coś wrzucić, abyście mnie zupełnie na straty nie spisali.

Czasu na pisanie nie miałem, ale za to poświęciłem go trochę na przemyślenie kwestii ocen na moim blogu. Jak wspominałem wcześniej w tym wpisie, wielkim miłośnikiem ostatecznych not nie jestem, ale zdecydowałem, że właśnie czytelnicy powinni o stawianiu lub nie stawianiu ocen zdecydować. Stworzyłem ankietę. Połowa głosujących zdecydowała, że system ocen jest potrzebny. I do takiego systemu wrócę.

Jednakże nie będzie to typowa skala od 1 do 10, gdyż uważam, że jest ona zupełnie zepsuta, oderwana od rzeczywiści. Nie czas to i miejsce na rozważaniem na ten temat, lecz chyba wszyscy wiemy, że dla większości „7” w tej skali oznacza w rzeczywistości „nie jest warte zachodu”, a w najlepszym przypadku – „średnie”. Nie muszę tłumaczyć, że takie ocenianie nie ma zbytniego sensu. Nawet gdybym nastawił się na szczere stosowanie not w tej klasycznej skali, większość osób odruchowo uznałaby twór oceniony na „5” za gniota. Dlatego postanowiłem zastosować inną skalę. Początkowo myślałem o zwykłym skróceniu skali o połowę, jednak ostatecznie doszedłem do wniosku, że skala szkolna sprawdzi się lepiej. Znamy ją wszyscy, wiemy też, że w pewnych sytuacjach „3” to naprawdę nie jest zła ocena. Mam już na dysku praktycznie gotową recenzję pewnego serialu, a także zarys kolejnych dwóch tekstów – więc niebawem przekonamy się, jak ta skala sprawdzi się w praktyce.

From → Inne

2 komentarze
  1. Tłum zdecydował!

  2. Skala szkolna jest jak dla mnie taka trochę bardziej ludzka. Każdy praktycznie się z nią spotkał i nie trzeba rozpisywać się nad każdym plusikiem, bądź minusikiem, który zaważył na ocenie . Powodzenia

Skomentuj

